Європейський соціальний діалог є унікальною формою
соціального діалогу, який набуває двох основних форм – двостороннього діалогу
між Європейськими організаціями роботодавців та профспілок, і тристоронній
діалог, що передбачає взаємодію між соціальними партнерами та органами
державної влади. В Договорі Європейського Співтовариства чітко визначені його
засади, у тому числі можливість укладення юридично обов’язкових угод. На
європейському рівні працівників представляє Європейська конфедерація профспілок
(ЄКП), а роботодавців представляють три групи: Бізнес Європа (Business Europe),
Європейський центр підприємств з державною участю (СЕЕР) та Європейська
Асоціація ремесла, малих та середніх підприємств (UEAPME). Європейський соціальний
діалог має чимало результатів, у тому числі прийняття понад 300 спільних
документів Європейських соціальних партнерів та низки загальноєвропейських
директив. Одним з таких прикладів є Рамкова угода щодо утисків та насильства на
роботі, прийнята у квітні 2007 року.
У результаті консультацій і переговорів, Європейський
Союз визначив шість пріоритетів, що стосуються гендерної рівності:
• Рівна економічна незалежність;
• Гармонізація приватного і професійного життя;
• Рівне представництво у прийнятті рішень;
• Викоренення всіх форм насильства за ознакою статі;
• Ліквідація гендерних стереотипів;
• Сприяння забезпеченню гендерної рівності в зовнішній
політиці та політиці розвитку
У більшості промислових галузей з високою
концентрацією працівників на великих підприємствах домінують переважно
чоловіки, і в цих галузях сила профспілок добре відома. Організації працівників
у даний час особливо активні у вирішенні питань участі жінок та їх
представництва не лише в секторах, де переважають жінки, але й у сприянні
входженню жінок у ті галузі, те переважно зайняті чоловіки. Охоплення
профспілковим членством жінок, зайнятих у формальному та неформальному секторах
з метою формалізації трудових відносин є одним з пріоритетних завдань для
Міжнародної конфедерації профспілок (МКП) та її членських організацій. Іншим
пріоритетом є збільшення кількості жінок на виборних посадах. У 2002 році МКВП7
розпочала трирічну Інформаційну кампанію під гаслом: «Профспілки для жінок,
жінки для профспілок» з метою розширення участі жінок в організаціях
працівників.
Ця кампанія вступила в другу фазу в 2006 році,
приділяючи при цьому особливу увагу жінкам, зайнятим у неформальній економіці.
Членські організації поставили перед собою мету
довести рівень представництва жінок на керівних профспілкових посадах до однієї
третини, у той же час деякі з них вже обирають досягнення паритету в якості
наступної мети. Жіночі комітети сприяли підвищенню обізнаності, як в МКП так і
серед глобальних профспілкових федерацій, таких як UNI - Глобальна профспілка
працівників сфери послуг - яка на своїй Жіночій конференції 2005 року прийняла
сильні резолюції, такі як заклики до більш широкого представництва жінок на
керівних посадах і схвалення детальних платформ особливих гендерних
пріоритетів.